Det drar sig mot höst gott folk.. Vare sig vi vill eller inte. Men hösten har sina fördelar. Både när det kommer till matlagning och mode. 
 
I förrgår fick jag ett sådant jätte sug efter äppelpaj. (eller som jag säger äpplepaj)
Och vad gör man då? Dämpar suget med något annat? Ånej, man bakar en! 
 
Jag gjorde mitt vanliga glutenfria äpplepaj recept som är mycket uppsakttat!
 
Recept för 1 glutenfri äppelsmulpaj
3 äpplen
150g smör
4dl havregryn 
1dl socker
1,5dl mjölmix
1/2msk vaniljsocker
flytandehonung (kan uteslutas)
kanel
 
Gör så här:
Smörj pajformen med smör. Skala och skiva äpplena och lägg i formen. Strö över kanel.
Blanda resten av ingredienserna tillsammans, förutom honungen. Bäst blir det med händerna.
Smula över degen jämt över äpplena. Ringla sedan över lite flytande hongung för att få en krispig yta.
Grädda i 30min, 200ºc
 

Comment here

Will not be published