Dessa utsökta och nyttiga bröd gjorde jag för några dagar sedan. Och jag tänkte jag kunde dela receptet med er. Jag fick denna bak boken "Nytt bröd" som en julklapp från min föräldrar. Det finns många inspirerande bilder och recept i boken. Brödet är fritt från både vete, gluten, socker och full av fiber. Jag rekomenderar dig starkt att köpa boken!
 

I made these delicious bread some days ago and I thought I could share the recipe with you.
I got this baking book called "Nytt bröd" as a xmas gift from my parents. It has many inspiring pictures and recepies. The bread is free from both wheat, gluten, sugar and full of fibre. I strongly recomend you to buy the book!

 
 
 
 
 
 Recept för 10st
20g jäst
800g kallt vatten
50g havregryn
15g linfrön
330g bovetemjöl
1tsk salt
20g psylliumfröskal
 
- Vispa samman jäst och vatten
- Tillsätt havregryn, linfrö, bovemjöl, salt och psylliumfröskal
- Låt degen jäsa i ca 2 timmar
- Sätt ugnen på 250 grader
- Forma frallornaoch lägg på plåtar, strö över lite linfrön
- Låt vila igen i ca 30min
- Grädda i ugn i 25min
 
 

2 Comments

Emelie

19 Feb 2014 18:27

ååh. vad gott det ser ut. Kan du baka en påse och skcika till mig ;)

Johanna

14 Aug 2014 18:58

Åh så gott med nybakat bröd. Det är lyx det!

Svar: Jag håller fullständigt med! Doften är helt ljuvlig!
Fanny C

Comment here

Will not be published